![]() | Zeptejte se zaměstnanců, kolik si po měsíci pamatují z prezenčního školení. 90 % z nich vám řekne, že nic moc. Taky známe ten pocit frustrace. Proto dnes stavíme blended rozvojové programy, ve kterých je obsah rozložený do menších částí a servírovaný v digitálních i prezenčních formách. Má to spoustu výhod: Účastníci se učí, když mají zrovna čas. Téma je obklopuje, nesetkají se s ním jen na školení. Kdykoliv si můžou zopakovat všechno, co už se naučili. |
Představte si prezenční školení, digitál, nácvik a další formy jako kostky. Do nich rozložíte to, co chcete lidi naučit, a propojíte je. Přesně jako kostky stavebnice.
Vznikne živý program, který postupně dávkuje informace, trénuje a zaryje informaci pod kůži. Potřebujete přidat ke školení informace? Prostě ke stavebnici přidáte další samostatnou kostičku. Možnosti jsou nekonečné.
Blended learning šetří čas studentů i lektorů. Digitální formy jsou dostupné kdykoliv, odkudkoliv a pro jakékoliv množství účastníků. Můžete je studovat opakovaně a ve vlastním tempu. Zůstanou vám navždy – je na vás, kolikrát je využijete.
Vůbec ne, tento přístup je ve vzdělávání od nepaměti a dnes se k němu vrací pokrokoví učitelé, kteří využívají metodu tzv. převrácené třídy. Nechávají studenty projít si informace samostatně v digitálních formách a při setkání ve třídě jim pomůžou pochopit souvislosti a zapamatovat si je, odpovídají na otázky a diskutují. Studenty tak vedou k samostatnosti a kritickému myšlení.
Chcete vzdělávat smysluplně a využít i digitální formy? Napište nám.